Главная » Статьи » внеклассные мероприятия

Морской бой «Лондон»

Морской бой

«Лондон»

 

Цели: закрепление изученного материала по теме «Лон-

дон»; тренировка навыков аудирования и монологической

речи; совершенствование лексических навыков.

 

Оборудование: 2 карты Лондона, задание на карточках (ар-

тикли); игровое поле для игры «Морской бой»; картинки и

фотографии с изображением достопримечательностей Лон-

дона; 2 набора карточек для игры «Составь слова»; 2 набора

карточек для игры «Цепочка слов».

 

Ход мероприятия

Good morning, boys! Good morning, girls! I am glad to see

you. (We are glad to see you too.)

 

Учитель приветствует детей, сообщает детям цель урока.

Учащиеся делятся на 2 команды по 5–7 человек в каждой

команде.

Today we’ll play the game “Sea Battle”. We have two teams.

I hope you know how to play this game. You will try to guess

where the ship of the enemy is. Then you will have the task.

If the pupils of the team do the task better, they will have the

ship. At the end of the game the teams will count the ships

and we shall find out who is the winner.

 

Учитель привлекает внимание детей к игровому полю, за-

ранее вывешенному на доске, и напоминает детям правила

игры «Морской бой». Команды по очереди открывают клетки

игрового поля, на котором расположено 7 кораблей. Каждый

корабль занимает 1 клетку игрового поля. Если команда на-

звала номер клетки, на которой расположен корабль, обе ко-

манды выполняют задание. Команда, выполнившая задание

лучше и успешнее, получает корабль. Выигрывает команда,

которая «захватила» больше кораблей.

Примерное игровое поле:

ABCDEFG

I want you to answer my questions on the topic “London”.

 

Команды по очереди отвечают на вопросы учителя по

теме «Лондон».

 

Примерные вопросы:

1. What is the biggest city in Britain?

(The biggest city in Britain is London.)

 

2. How many people live in London?

 (More than seven millions people live in London.)

 

3. What is the oldest part of London?

 (The oldest part of London is the City.)

 

4. What is the political centre of London?

(The political centre of London is Westminster.)

 

5. What language do the people in Britain speak?

(They speak English.)

 

6. How many people live in Britain?

(More than 56 millions people live in Britain.)

 

7. What are the parts of Great Britain?

 (They are: England, Wales, Scotland and Northern Ireland.)

 

8. Where does the British Prime Minister live?

(The British Prime Minister lives in the official residence, № 10 Downing

Street, London.)

 

9. What river does London stand on?

(London stands on the River Thames.)

 

10. How many bridges are there over the Thames in London?

(There are 27 bridges over the Thames in London.)

 

Listen to some stories about the places of interest of the

capital of Great Britain.

Учащиеся заслушивают рассказы учителя и называют до-

стопримечательности Лондона. Каждая команда заслушивает

3 рассказа.

 

Примерные рассказы:

1. They say it is the most beautiful place in London. In the

middle of it a monument to Admiral Nelson is situated.

The monument includes four bronze lions. There are two

fountains in it.

(It is Trafalgar Square.)

 

2. It is a wonderful building. The Queen Victoria Memorial is in

front of it. It takes you ten minutes to get from this building

to Trafalgar Square, the centre of London. The Queen of

Great Britain lives there.

(Buckingham Palace.)

 

3. It was a fortress, a palace, a prison and the King’s Zoo. Now

it is a museum. You can see a lot of interesting things in

the halls of this building. William the Conqueror built it in

the eleventh century. Twelve black ravens live in it. People

believe that London will be rich while the ravens live there.

(The White Tower.)

 

4. It is one of the greatest English churches. It is not far from

the Tower of London. The famous English architect Sir

Christopher Wren built it in the 17th century after the Great

Fire. It is a fine building with many columns and towers.

In one of the towers there is one of the largest bells in the

world.

 (St. Paul’s Cathedral.)

 

5. It is more than nine hundred years old. There are many

monuments and statues there, many English kings and

queens are buried there. It is famous for the Poet’s Corner. It

is one of the most famous and beautiful churches in London.

This church has two tall towers.

(Westminster Abbey.)

 

6. They are long grey buildings with towers. The large clock in

one of the towers is “Big Ben”. You can hear the sound of

“Big Ben” every hour in London. The clock and the bell got

their names after Sir Benjamin Hall. The members of the

British Parliament work in these buildings.

(The Houses of Parliament.)

 

Will you look at the blackboard? You will see the pictures

of the interesting places of London. You must tell us about

these places in 2 minutes.

 

Учитель вывешивает на доске картинки и достоприме-

чательности столицы Великобритании: the National Gallery,

Hyde Park, Oxford Street, № 10, Downing Street. Команды

представляют по 2–3 рассказа.

 

1. It is the National Gallery. It is one of the best picture gal-

leries of the world. The National Gallery is a fine building

with tall columns. There are two beautiful fountains in front

of the National Gallery. Every day many tourists visit the

National Gallery.

 

2. There are many old and new beautiful parks in London.

The largest park is Hyde Park. It is one of the most popular

places of London on hot summer days. Hyde Park is famous

for its Speaker’s Corner.

 

3. There are many shops in London. The main shopping centre

is Oxford Street. Many people from different countries shop

in Oxford Street. You can buy clothes, shoes and toys in it.

 

4. Whitehall is a wide street leading to Parliament Square. If

you go down Whitehall from Trafalgar Square on the right

you will see a small street where the British prime Minister

lives. He lives at number 10 Downing Street.

 

Now each team will have the task on the cards. Use the

definite article where it’s necessary. You will have 2 minutes

to do the task.

 

Команды выполняют задание на карточках. В данном

конкурсе и в последующих конкурсах побеждает команда,

которая выполнила задание быстро и правильно.

 

Задание на карточках:

… Westminster

… Poet’s Corner

… Buckingham Palace

… Big Ben

… Thames

… Whitehall

… Parliament Square

… St. Paul’s Cathedral

… Tower of London

… England

… City

… Trafalgar Square

… London

… Westminster Bridge

Ключи:

Westminster

The Poet’s Corner

Buckingham Palace

Big Ben

The Thames

Whitehall

Parliament Square

St. Paul’s Cathedral

The Tower of London

England

The City

Trafalgar Square

London

Westminster Bridge

 

The next task for you is to name the places of interest on the

map of London.

 

Команды получают карты Лондона, на которых изобра-

жены различные достопримечательности. Задание для уча-

щихся: подписать изображенные достопримечательности на

карте.

 

It’s time to play the game. You will make up the English

words using the parts of the words.

 

Учитель привлекает внимание детей к карточкам на столе.

На карточках записаны части английских слов по теме «Лон-

дон». Члены команд выставляют карточки на наборное по-

лотно и составляют слова. Затем учитель может предложить

ученикам составить предложения с полученными словами.

 

Примерные карточки:

to   squ   mus

buil   sta   mo

eum   pal   wn

tou   um   ment

nu   ding   ace

di   rist   ture

 

Ключевые слова: town, square, museum, stadium, monument,

building, palace, tourist.

I can see you like to play games. The next task for you is to

match the English words with their Russian equivalent.

Каждая команда получает набор карточек для игры. На

каждой карточке написаны два слова: одно слово на русском

языке, другое слово на английском языке. Задание для уча-

щихся: расположить карточки таким образом, чтобы получи-

лась цепочка слов. После выполнения задания команды по

очереди зачитывают цепочки слов.

 

Слова на карточках:

Church / посещать, to visit / театр, theatre / парк, park /

дом, house / улица, street / ходить пешком, to walk / вести,

to lead /мост, bridge / кинотеатр, cinema / башня, tower /

церковь.

 

Thank you for your work. Now it’s time to finish our work.

It is interesting to know who is the winner today. I want you

to count your ships. Let’s clap our hands. Will you stand up,

please? Let’s recite our poem.

 

Ученики подсчитывают количество кораблей и поздравля-

ют победителей.

 

Категория: внеклассные мероприятия | Добавил: cvacaa (09.25.2016)
Просмотров: 442 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Приветствую Вас, Гость!
Четверг, 09.19.2024