Главная » Статьи » внеклассные мероприятия

Звездный час «Америка»

Звездный час

«Америка»

 

Цели: обобщение изученного материала по теме «Амери-

ка»; развитие аудитивных, грамматических и лексических на-

выков; развитие интереса учащихся к изучению английского

языка.

 

Оборудование: 10 кубиков (на каждой грани кубика напи-

саны английские буквы); жетоны для игры «Аукцион»; таб-

лички с номерами от 1 до 5 по количеству участников.

 

Ход мероприятия

Good morning, dear children! Today we will play the game

“Star Hour”. Our topic is “America”. Let’s remember the

places of interest in America, American holidays and play

with the English letters.

 

В игре принимают участие 6–8 человек. Для проверки и

оценивания заданий выбирается жюри в составе 3–4 чело-

век. Выполняя задания различных туров, участники игры за

правильные ответы получают звездочки. Победителем игры

считается тот, кто набрал больше всех очков – звездочек.

I want you to listen to my stories. I shall describe different

hobbies. You can see the numbers of the hobbies on the

blackboard and you will use the cards with the numbers on

your desks.

 

Учитель зачитывает небольшие рассказы – описание раз-

личных хобби. Ученик, прослушав рассказ, поднимают таб-

личку с номером – названием хобби. Если ответ ученика

правильный, то он получает звездочку. По окончании 1-го

тура ученик, у которого оказалось меньше звездочек, выбы-

вает из игры.

 

Запись на доске:

1 – the Capitol

2 – Times Square

3 – the White House

4 – the Grand Canyon

5 – the Statue of Liberty

 

Примерные рассказы:

1. It is one of the most beautiful places in the capital of the

USA. It is the part where the President of the United States

lives and works and it is not open to the public. It consists

of 132 rooms. You can visit the library, the Red Room, the

Blue Room and the Green Room which have some fantastic

old furniture. (The White House.)

 

2. It is one of the places which attract the tourists visiting

America. It is one mile deep and 277 miles long. There are

different kinds of plants and animals on the opposite sides

of the canyon. The south side is a dry and desert country.

The north side has tall forests. It looks different at different

times of the day and in different seasons and weather.

 (The Grand Canyon.)

 

3. It was built in New York Harbor in 1886. It was a gift

from the people of France to America. About 12 millions

immigrants passed through New York when they came to

America. It was the first thing they saw after their long trip.

It is America’s symbol of freedom. (The Statue of Liberty.)

It is the tallest building in Washington, D. C., and the most

famous building in the United States, because it is a place

where the laws are made. It is surrounded by a beautiful

garden with many trees and flowers. You can visit this place

from 9 a. m. to 3:45 p.m. You can learn a lot about the first

settlements in New England in it.

(The Capitol.)

 

4. It is the center of the theater district in New York. The lights

from all the theaters and advertisements are very bright. On

the New Year’s Eve on the 31 of December crowds of people

stand in it and wait for midnight. At midnight everyone

shouts, “Happy New Year!” to everyone else and watches

the Big Apple Fall.

 (Times Square.)

 

The next task for you is to make up the long word using the

following letters. You will have 2 minutes to do the task. If

you have the longest word, you will get “a star”.

 

Учащимся предлагается следующее задание: составить

длинное слово из букв на кубиках. Для того чтобы опре-

делить, какие буквы учащиеся могут использовать, учитель

рассыпает кубики на столе. Для составления слова участни-

ки игры могут использовать буквы, которые расположены на

верхних гранях кубиков. Время выполнения задания – 2 ми-

нуты. Затем ученики зачитывают слова. Обладатель самого

длинного слова получает звездочку. Обладатель самого ко-

роткого слова выбывает из игры.

 

Will you look at the blackboard, please? Let’s read the words

on it all together. You ‘ll have to think for a while and write

down as many sentences as you can on the topic “America”.

We will read your sentences in 4 minutes.

 

Учитель привлекает внимание учащихся к словам по теме

«Америка», заранее записанным на доске. В течение 4 минут

учащиеся записывают предложения с данными словами на

листочках бумаги, а затем сдают свои листочки на провер-

ку жюри. При оценивании работы учитывается количество

предложений, использование различных речевых структур и

грамматическая правильность предложений. Ученики – по-

бедители данного тура – награждаются звездочками, а уча-

щиеся, составившие меньшее количество предложений, вы-

бывают из игры.

 

Слова на доске:

Capital, skyscraper, mighty, Disneyland, rodeo, cowboys,

native, turkey.

 

Примерные предложения:

1. What city is the capital of the USA?

2. New York is a city of skyscrapers.

3. The Mississippi is a mighty river.

4. I have always wanted to visit Disneyland.

5. Do you want to take part in a rodeo?

6. Cowboys like to wear jeans.

7. Native Americans came from Asia over 20000 years ago.

8. Turkey is a symbol of Thanksgiving Day.

 

Учитель зачитывает тексты – описание различных амери-

канских праздников. Каждый раз учитель представляет детям

по 2 праздника. Названия праздников записаны на доске по

парам. Учащиеся должны внимательно прослушать тексты и

поднять таблички в той последовательности, в которой зачи-

тал учитель. За каждый правильный вариант ответа ученик

получает 1 звездочку.

Запись на доске:

A)  1 – Independence Day

 2 –  Christmas Day

B)  1 – Labour Day

 2 –  Halloween

C)  1 – President’s Day

 2 –  April Fool’s Day

D)  1 – Columbus Day

 2 –  St. Patrick’s Day

 

Примерные рассказы учителя:

А) 1. Families and friends celebrate this day. Every town and

every city has parades, games and sports with prizes. On

that day 1776 the United States became independent from

England. It was the begin ning of a new life.

 (Independence Day.)

  2. This is the biggest holiday of the year. Many people en-

joy it most of all and say this is the main holiday of the

year. The President gives his speech on TV. Parents tell

their children that Santa Claus will come to their house at

night and leave presents for them.

(Christmas Day.)

B) 1. This is one of the most favourite holidays of the year.

Children dress up, shout “Trick or treat”, get sweets, fruit,

cakes and people have pumpkins with candles in their win-

dows.

(Halloween.)

  2. This is a day of rest for the workers. There are also pa-

rades on this day. This day is the end of the summer and

the beginning of the school year.

(Labour Day.)

C) 1. People celebrate this holiday in America in the same way

they celebrate it in England. People make jokes on this

day and have a lot of fun. People celebrate this holiday in

spring.

(April Fool’s Day.)

  2. On this day students and pupils read about George

Washington, Abraham Lincoln and other American

presidents.

 (President’s Day.)

D) 1. You can see the American flag everywhere on this day.

People honour the man who was the discoverer of their

country.

 (Columbus Day.)

  2. This holiday is very popular in the cities where there are

many people from Ireland. People often wear green on this

day. If you don’t wear green, someone may pinch you.

 (St. Patrick’s Day.)

 

Ключи:

A) 1/2; B) 2/1; C) 2/1; D) 1/2

5 230

 

Учитель открывает на доске заранее подготовленную за-

пись слова «Washington». За 2 минуты ученики, которые вы-

шли в финал составляют слова из данного слова. Затем по

очереди они называют свои слова. Каждое слово можно ис-

пользовать только один раз. В финале выигрывает ученик,

который назвал слово последним.

Учитель называет победителя, организует награждение

участников игры.

 

Категория: внеклассные мероприятия | Добавил: cvacaa (09.25.2016)
Просмотров: 301 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Приветствую Вас, Гость!
Пятница, 09.20.2024